kook zondag leuke bezigheid - Reisverslag uit Atherton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu kook zondag leuke bezigheid - Reisverslag uit Atherton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu

kook zondag leuke bezigheid

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg hans

15 December 2014 | Australië, Atherton

Zaterdag een lekkere dag geweest, een beetje gerommeld en een beetje gevist in het meer, kilo niets gevangen. waarschijnlijk te veel regen dus te veel zuurstof in het water. geeft niks had toch vakantie dus toch genoten.
Later op de dag visite gehad van een King Parrot met zijn schuwe vrouwtje.
komen alleen in het Westen voor maar vanwege de droogte daar afgezakt naar ons gebied. Het gras schiet de grond uit dus maaimachine geslepen en klaar gemaakt voor een duurproef op zondag. Warren en Anne gaan als devoot jehova's naar hun meeting dus ik dacht ga het caravanpark ff maaien.
Ongeveer 1.5 ha groot. Nou dat heb ik geweten. was na het maaien, ongeveer 3 uur later, gekookt als een eitje. Vandaar de kookzondag. Maar dat kreng van een John Deere werkte nog steeds niet goed. Want als je up-hill ging had hij geen power. Ik achter mister google. Nou zal jullie de termen besparen maar heb in ieder geval de hydrostatische transmissie uit elkaar gehaald (John Deer adviseert n.l dit te laten doen door de dealer, daar gaat je geld) en voorzien van dikke olie. hij loopt als een trein ( als ze rijden tenminste). Warren heeft hem vandaag uitgeprobeerd want hij kent het kreng natuurlijk beter als ik. Hij was in ieder geval zeer tevreden want hij liep weer als nieuw volgens hem.
Vandaag de dam afgemaakt hij is zeker 12 meter hoog en 75 meter lang dus daar staat een goede plas water achter. Morgen lekker naar Cairns, auto ophalen (huur) en shoppen voor Anne. Ik ga ook een afspraak maken voor zeevissen voor a.s. zondag als het kan. Anders ga ik vissen op Bramston Beach. prachtig palmstrand en mooie zee.
nou mensen de groeten van de kreeft.

  • 15 December 2014 - 13:39

    1ste Hans:

    Hé tweede Hans,

    Ik lees dat je wéér wat uit elkaar gehaald hebt. Wij moeten maar aannemen dat het allemaal weer goed loopt, want het is te ver om het te controleren! Ik moest even denken over het stukje "kilo niets gevangen", maar nu snap ik 'm. Zal wel een listige kunstgreep zijn om onder je Comva uit te komen.

    Ik heb een omlegblokje (agenda) voor je besteld, als je die tenminste wil hebben. Zal ik alvast de eerste maand eruit scheuren?

    Volgens mij heb je het weer helemaal naar je zin! Ik gun het je van harte. Veel plezier en de groeten.

  • 15 December 2014 - 15:01

    Caroline:

    He kreeft, het is nog steeds genieten daar begrijp ik. En ik begrijp ook dat Kees, als ex- verwarmingsmonteur en fervent kampeerder niet eens weet dat jouw bbc (met een c!) een opengeknipte gasfles was. Wij met ons expansievat of zo iets!
    Je meisjes zijn al aan het pakken, denk ik. Heerlijk vooruitzicht voor je, je ken vast niet wachte!
    Hier hebben we net onze speculaaspoppen naar binnen gewerkt en kregen net van Frans bericht dat we ook nog "kerstmeuk" krijgen. Joop wil ook dat wel bij je langs brengen, maar daar doet Frans ook al moeilijk over. Snap jij dat nou? Enne trouwens, wat mot jij nou met een agenda? daar was ik nou wel weer verrast over. Is dat soms je goede voornemen voor 2015? Alles in een agenda vermelden. Dan weten we ten minste wel waar je zoal uithangt......!
    Groetjes en tot later
    Caroline

  • 16 December 2014 - 10:01

    Frans:

    Hallo Hans, ja jij bent wel lekker bezig daar terwijl wij hier maar zwoegen en ploeteren. Ik ben net nog even boven geweest bij je collega's van het het oude van dagen instituut en ik kan je zeggen dat ze allemaal heel blij waren met jouw (ja je leest het goed) boterletter voor de kerst. Ze hebben hem met hun murmelende mondjes lekker opgepeuzeld en troost je, ik heb daar niets van gekregen. Ik hoop dat je je een beetje vermaakt aldaar en nog niet van je paard bent gevallen en je lasso met verstand gebruikt. Dankzij Caroline weet ik nu van deze site en heb ik dit bericht meteen maar geschreven. Dit is overigens de tweede versie want de eerste liep na een heel verhaal vast dus ik was niet blij %$%$%^^&*. Vanwege de financiële problemen was er geen ruimte om zelf even langs te komen maar die reis was voor je collega's toch te uitputtend geweest. Een agenda voor de kerst krijg je ook niet want je moet gewoon je lotus agenda goed bijhouden dan kunnen we je controleren.
    Groeten van Frans en tot ziens maar weer.

  • 16 December 2014 - 22:42

    Teus:

    Hoi Hans,
    druk, druk, druk .......hier ook dus nu maar even de tijd genomen je reisverslagen te lezen. Lekker bezig kerel. Leuk om ff alles te lezen. Je zit niet stil. Ik kijk uit naar die grote vissen en geen visserslatijn dus voorzien van foto !
    Nog heel veel plezier daar en de groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Atherton

hans

Actief sinds 25 Okt. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 29322

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 18 Januari 2015

australie met de 2 dochters

Landen bezocht: