Op de Tablelands - Reisverslag uit Atherton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu Op de Tablelands - Reisverslag uit Atherton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu

Op de Tablelands

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg hans

04 Januari 2015 | Australië, Atherton

Gisteren hebben we een tour langs de cratermeertjes gemaakt. Vlak bij de farm zijn we langs de Bronfield swamp gereden. Een grote moerascrater. Vervolgens door te gaan naar de Malanda Falls, een waterval met een natuurlijk zwembad. Geweldig precies zoals ik het mij kon herinneren. Aan de overkant hebben we een regenwoudwandeling gemaakt waar we in een beekje tientallen schildpadden hebben zien zwemmen. Hierna zijn we door gegaan naar Lake Eacham. Een prachtig klein cratermeertje waar we eigenlijk lekker hadden moeten gaan zwemmen maar Esther durfde niet en ik ben toch ook een beetje een schijtebak. Vervolgens door naar Lake Barrine een ietwat groter cratermeertje. Helaas had dit geen kant waar je het meer in kon. Yungaburra stond hierna op het programma. Hier hebben we ook gewoond en ik heb hier op school gezeten waar we weer leuke foto's gemaakt hebben. Vervolgens naar de curtainfigtree een bijzondere grote tropische boom waar we weer wat leuke kiekjes hebben kunnen maken. Langs de weg een paar heerlijke mango's gekocht om daarna door te gaan naar Atherton waar we het stadje bekeken hebben en mijn oude diploma zwembad hebben bekeken. We dachten dat we onze dag hierna wel af konden sluiten op de oude farm maar Warren moest nog wat vuilnis wegbrengen op de Herbaton Dump en vond het gezellig dat we meegingen. Hij is opgegroeid in Herbaton en heeft ons in dit kleine mijnwerkersgat laten zien. De dump was onze hoogtepunt haha.
savonds hebben we lekker eten gemaakt en hebben Warren en Ann meegegeten.
De volgende dag zijn we smorgens op de farm gebleven. We hebben de nieuwe dam bekeken op het land en de cottage . Schitterend wat zouden ze hier een fantastische camping kunnen maken.
smiddags zijn we met Warren en Ann op pad gegaan naar de Innot Hotsprings . ( Warren en Ann lieten stiekum toch wel blijken dat ze het gezellig vonden om met ons mee te gaan) Een natuurlijke bronriviertje waar we onze voetjes verbrandden, zo heet was het water. Daarna zijn we naar de Millstreamfalls gegaan waar we een prachtig uitzicht hadden op de watervallen. Het grappige was dat het in Upper Barron koud en regenachtig was, in Innot Hotspings en Millstreams bloedverziekend heet ondanks de kleine afstand van maximaal 50 km.
Hierna zijn we bij kennissen van Warren en Ann gaan tea drinken. Dit was een belevenis op zich. Na een geweldig ontvangst kregen we letterlijk een australische high tea. Pancakes met jam en whipped cream, heerlijke abrikrozen sweets en nog veel meer. Het was een tafel vol met Australiers die het reuze gezellig vonden dat wij er waren. Hierna kregen we een rondleiding door het huis en door de tuinen waar ze werkelijk vanalles qua groente en fruit telen. Hierna weer terug naar de farm waar Ann ons nog een heerlijke soep voorschotelde. Morgen komen als het goed is de Japanse meisjes die Ann en Warren een farmstay bezorgen, een dag later dan gepland.

• 04 Januari 2015 - 15:20

Corrie:

Geweldig!
    Wat een herkenning he
    Goed gevulde dagen lees ik.
    Jullie zullen wel lekker slapen daar denk ik,
    Groetjes
    Corrie/mama

• 04 Januari 2015 - 21:41

Alle:

Ja komt mij allemaal bekend voor dus na het lezen zie ik mij op die plekken rond lopen en heb ook mijn voeten in dat water bijna verbrand.Geniet er maar van nog 13 dagen op schiphol worden jullie wel of niet vrolijk van. Ik ben daar met Corrie i.i.g Vriendelijke groeten van een huiseigenaar op Scheveningen.

• 05 Januari 2015 - 11:51

Rene Valentijn:

Jullie ondernemen echt leuke dingen en hebben ook warme mensen om jullie heen. Het is na het lezen van dit mooie verhaal toch gelukt om mij jaloers te krijgen.

Veel plezier daar en tot snel op Skype!

Groetjes,
    Rene