Regen...maar eindelijk een croc ! - Reisverslag uit Cardwell, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu Regen...maar eindelijk een croc ! - Reisverslag uit Cardwell, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu

Regen...maar eindelijk een croc !

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg hans

07 Januari 2015 | Australië, Cardwell

Vandaag in Cardwell helaas bewolkt en regenachtig. Nadat we om 5:45 uur al wakker waren hebben Denise en ik nog een dutje gedaan na het ontbijt. Lekker maar een beetje gerelaxt met dit weer. Om 10:00 uur richting de watervallen hier in de omgeving. Helaas zag het weerbeeld er niet gunstig uit en was het toch nog een aardig eindje rijden. Besloten om naar Lucinda te gaan ...een mini mini plaatsje aan de kust . Daar heeft vader een hengeltje uit gegooid ( en wederom geen visje gevangen... ). Denise en ik zijn even het plaatsje gaan bewonderen wat bestond uit op een hand te tellen aantal huisjes een camping en een grote suikerrietfabriek die nog aan ruim 5 km bevoorradingsroute in zee had liggen om schepen te bevoorraden. In de wolken nog wat geluierd in Lucinda en toen op weg naar ons huisje ...eerst nog een tussenstop bij de de Five Mile Swimming Hole...iets wat in elk toeristenboekje beschreven stond en wat je zou doen denken aan een must have swimming spot. Daar aangekomen via een zandweg door de bush bush de toeristische trekpleister bekeken. Dat ze dit uberhaubt in hun boekjes vermelden vonden wij uiterst opmerkelijk. Een beekje/riviertje met een zwemtrappetje erin met vooraan een grote waarschuwingsbord voor een of andere vis die je best weleens zou kunnen steken en wat te doen als....
Dachten het dus niet...
Bij ons huisje aangekomen verder geluierd en gelezen en buiten ging de monsoon regen tekeer met bakken regen en stormachtig weer. In de avond werden we door vader getrakteerd op een heerlijke aussie steak aan de beach. Maar net toe we aan tafel zaten werden we gewaarschuwd door de bediening dat de krokodil te zien was voor de kust. Wij snel toegesneld naar het strand en ja hoor....daar zagen wij dan eindelijk een croc. Een echte joekel zee croc! Yeah!!!!!

• 07 Januari 2015 - 11:34

Corrie:

Yeh, eindelijk een croc!,
    Maar waar is die foto dan???,

Nou,nou, wat waren jullie vroeg wakker, toen jullie mij gisterenavond belde.
    Maar goed, dan heb je nog wat aan je dag he
    Wens jullie, veel (meer) zonnige dagen
    Tot horens!
    mama/corrie

• 07 Januari 2015 - 12:05

Peter Van Boheemen:

Hoi Hadees,
    Ik hoorde van Corrie dat jullie op 'waarbenjij.nu' stonden en gelijk even wat reisverslagen en foto's bekeken. Leuk! En ook lekker lang, twee maanden. Jullie vermaken je daar prima merk ik wel.
    Ik zit na 4 weken Nepal nu lekker in het warme en zonnige Sri Lanka. Ook heel leuk. ( zie petervanboheemen.waarbenjij.nu)

Groeten Peter