de langste rit gehad - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu de langste rit gehad - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu

de langste rit gehad

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg hans

12 Januari 2015 | Australië, Rockhampton

Hallo mensen ff mijn beurt, de meisjes zijn uitgeput (na het vele Chinese eten) hahaha.
We zijn vandaag vertrokken uit Airlie Beach en op weg gegaan naar Rockhampton, alwaar wij 1 nachtje blijven om daarna verder te reizen. Zag wel op tegen dit stuk wat ook voor een deel de Marlboruogh deadstrech wordt genoemd, een stuk weg van 190 km waar eigenlijk niets te zien is als een lange eindeloze weg. Gelukkig heeft het ook hier veel geregend en was het wonderbaarlijk groen onderweg dus viel het slaperige mee omdat er genoeg te zien was. Alleen de meiden hadden het zwaar (zware ogen). We zijn op tijd vertrokken en hebben in Clairvieuw (aan zee) een broodje mudcrab verslonden en zijn even aan zee wezen kijken. Na Clairvieuw begint de deadstrech en zijn het dus goed doorgekomen. We hebben lekker op tijd in kunnen checken in ons motel en zijn daarna oud Rockhampton gaan verkennen, gelegen aan de Fitzroy River. Vanaf 1860 is het stadje ontstaan als bakermat van de goudkoorts en heeft zich later ontwikkeld als de veestad van Australie. Het heeft een oud gedeelte langs de Fitzroy met als wonderbaarlijk hoogtepunt het Douane Kantoor. Voor alle collega's luister!
Toen waren we nog belangrijk de schatbewaarders van een land de inner van de belasting de poortwachter voor mensen uit doomland!
Nu ondergeschoven en onderbetaald !!!!! hahaha kijk maar naar de foto.
Aan de overkant van het motel zit een Woo Ping dus wij opgetogen naar de pl...oog en zowaar een heerlijke bak voer gescoord. Morgen op naar Hervey Bay en hopelijk kunnen we nog een tochtje maken naar Fraser Island gaan het in ieder geval proberen.
Nou luitjes tot horens.

• 12 Januari 2015 - 12:50

Joop:

Zo te zien hebben jullie het daar geweldig!! Hier hebben we het 1000 dagen zonder cao jubileum gevierd, kunnen we daar bij jullie geen bijkantoor openen ?

• 14 Januari 2015 - 08:58

Gaby:

Hoi hoi,

Wat een mooie verhalen en foto's. Heerlijk hoor. Nog even genieten en dan komen jullie alweer thuis. De tijd is echt heel snel gegaan! Tot snel!! Ben heel benieuwd naar de foto's en verhalen! Groetjes Gabe en Ar en een dikke kus van Tess en Fay

• 14 Januari 2015 - 09:36

1ste Hans:

Mooi reisverslag en mooie foto's. Het is duidelijk dat jullie het naar je zin hebben. Ik wens jullie alvast een goede terugvlucht, want over een paar dagen is het al zover!
    groeten
    Hans R.