Frankland Islandtour - Reisverslag uit Atherton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu Frankland Islandtour - Reisverslag uit Atherton, Australië van hans zonneveld - WaarBenJij.nu

Frankland Islandtour

Door: Denise

Blijf op de hoogte en volg hans

01 Januari 2015 | Australië, Atherton

Oudejaarsdag zijn we vroeg uit de veren gekomen om een lekker dagje op de boot naar Frankland Islands te gaan en hier lekker te gaan snorkelen.
Na een klein uurtje rijden kwamen we aan bij een stijger aan de Mulgrave river. Was wel oppassen geblazen wat aan de kant schijnen crocs te aazen op lekkere oude dibbesen. Aan boord zaten we met een kolonie japanners. Typisch volk : zodra ze zitten gaan ze slapen.
We varen over de Mulgrave river tussen de mangroves en regenwoud tot aan de oceaan. Helaas hebben we geen crocodiles gezien .
We zien in de verte al de Frankland Islands. Hier gaan we lekker snorkelen op een van de mooiste riffen van de wereld.
Het eiland is alleen gereserveerd voor de bootgasten waar wij mee waren. Dus wij alleen (met heel veel Japanners) op een onbewoond eiland.
Hier hebben we de hele dag lekker gesnorkeld . Mooie vissen tussen het koraal en vaders heeft nog een schildpad op de film gezet. Na een lekkere lunch hebben we nog op de glasbodem boot het koraal mogen bewonderen. savonds zijn we lekker, nadat wij ons gratis opgeknapt hadden in de douches van Cairns zwembad, lekker bij Charlies gaan eten. Hierna zouden we nog naar het vuurwerk kijken maar na zo'n hele dag op zee waren we behoorlijk afgeknoedeld. Terug in ons appartement hebben wij het ,schaam schaam, de klok van twaalf uur niet zien slaan. Maar eind goed al goed we hebben via skype wel de nederlandse jaarwisseling nog een beetje mee mogen maken. Na ons skypefeestje moesten we afscheid nemen van ons mooi appartementje om onze reis voort te zetten naar onze volgende bestemming : Cooktown via de daintree.

• 01 Januari 2015 - 15:48

Corrie:

Dag lieve Denise,Esther en Hans,

Wat fijn om weer wat van jullie te lezen,
    Heb bijna 4 dagen geen internet gehad vanwege mijn dienst
    Ben vanmiddag weer thuis gekomen.
    Jullie hebben het heerlijk lees ik.
    Nog heel veel plezier daar
    Groetjes en XXXX van mama/Corrie

• 01 Januari 2015 - 20:22

Bob Van Aken:

Hallo luitjes,
    Kijk dat is een nieuwjaarsduik die ik ook zou willen nemen. Haha.
    Nog maals de beste wensen en de groetjes van de meisjes.

• 01 Januari 2015 - 23:24

Rene Valentijn:

Hoi levensgenieters,

Laat de volgende keer die Japanners, maar slapen hoor. Kost je geelste veel tijd om ze elke keer wakker te maken. Merkwaardig is dat ze altijd vriendelijk blijven. Geniet lekker van de zon en de natuur en laat die Japanners maar gewoon slapen.

Groetjes Rene, Joeri en Dena

• 02 Januari 2015 - 11:18

Joop:

Fijn dat jullie zo genieten. Jammer dat het grootste deel van jouw vakantie er op zit Hans.
    Geniet er nog effe van. Verder een goed en gezond 2015.